2007. május 29.

15 perces csokis kuglóf

Évekkel ezelőtt egy Tupperware bemutatón tanultam ezt a receptet és gyakran készítem, mert előkészítéssel-sütéssel együtt tényleg csak 15 perc. Az eredmény pedig mennyei illat a konyhában és isteni csokis sütemény. Mikrósütő ellenzők lapozzanak!

Hozzávalók:
20 dkg vaj
20 dkg magas kakaó tartalmú étcsoki
4 tojás
1 kisüveg rumaroma (ha gyerekek is eszik) vagy egy jó kupica rum
20 dkg porcukor
20 dkg finomliszt
1 sütőpor

Egy mikrózható edényben 2 perc alatt megolvasztom a vajat, beletördelem a csokit, újabb 2 perc a mikróban. Kézi robotgéppel összekeverem, beleöntöm a rumot, hozzáadom egyenként a tojásokat, jól elkeverem. Beleszórom a porcukrot, elkeverem, hozzáadom a lisztet, amibe előzőleg belekevertem a sütőport, újabb keverés. Ha már egynemű, szilikon kuglófformába öntöm a masszát és mikróba 8 percig sütöm 700 watton. Ha lejárt az ideje, pihentetem még pár percig, majd rácsra borítva kihűtöm.
Szórható rá porcukor, vagy akár csokiöntet is.

Egy titka van: érdemes minél magasabb kakaótartalmú csokival készíteni. Volt, hogy megmaradt csokinyuszit vagy télapót hasznosítottam (volna) újra, de siralmas lett a végeredmény. Azóta mindig tartok itthon 1-2 tábla 70-80%-os csokit.