2007. május 18.

Tejszínes-gombás húskockák

Fakanál receptjéből kiindulva készült a mai ebéd, Bakonyi stílusban, mégis kicsit másképp.

Hozzávalók 3 személyre:
Kb fél kiló sertés lapocka, kockázva (olyan 2 X 2cm kockák voltak)
Kb 1 kg gomba, vastagra szeletelve
só, frissen őrölt bors
1 ek liszt
3 ek olaj
1-2 ek morzsolt majoránna (egyik kedvenc „hazai” fűszerem!)
fél liter alaplé (pld. húsleves)
2 dl tejszín (vagy tejföl, de az jó minőségű legyen)
1 ek étkezési keményítő
1 tk dijoni mustár
1 kk pirospaprika

Mivel brassóinak előkészített husit vettem ki a mélyhűtőből, de volt egy kilónyi gombám is, gondoltam kerekítek belőle egy „Bakonyit”.A húskockákat sóztam, frissen őrölt borssal és 1 ek liszttel megszórtam, majd az olajon enyhén pirosra sütöttem. Szűrőlapáttal átköltöztettem a húskockákat egy nagyobb edénybe, hozzáadtam a majorannát, alaplevet és a szeletelt gombát. Lassú tűzön puhára pároltam, majd hozzá adtam a tejszínnel elkevert keményítőt, mustárt és pirospaprikát. Jobban szeretek étkezési keményítőt használni liszt helyett, mert sokkal selymesebb lesz tőle a mártás és kevesebb ideig kell főzni, szinte azonnal besűrűsödik, na akkor kell elzárni alatta a tüzet, mert ha tovább fő újra hígul!
Lehet több hússal és kevesebb gombával készíteni, de nálam most ez az arány adódott. Köretnek nokedlit, vagy ha nincs rá idő, akkor egy szelet friss kenyérrel is mennyei!