2007. június 20.

Hortobágyi husos palacsinta

Nem tudom más hogy van ezzel, de nekem megszakad a szívem ha ételmaradékot kell kidobnom. Éppen ezért jó vagyok „újrahasznosításban” és a családom sokszor nem is sejti, hogy a mai ebédben tegnapi maradék van beépítve. Vasárnap őz pörköltet ettünk puliszkával és maradt egy kis pörkölt. Annyi nem, hogy négyünknek elég lett volna, meg nem is kívánta volna senki a már kissé túl puha pörköltet. Van egy szuper palacsintatészta receptem, ami sosem ragad, nem túl híg, évek óta működik, a pörköltmaradékkal pedig hortobágyi húsos palacsinta készült belőle:

Hozzávalók a 12 db palacsintához:
½ liter tej
2 tojás
8 ek liszt
kevés só
majoránna (szárított-morzsolt)

A palacsintatésztát bekevertem (mindent bele, kézimixerrel simára kevertem), de mivel este 8-kor fogtam hozzá, pihentetni a palacsintatésztát már nem volt türelmem.
A pörkölt maradékot kicsontoztam és botmixerrel összeturmixoltam. A szaftját elkevertem egy nagy pohár tejföllel.
A palacsintákat kisütöttem és betöltöttem, felgöngyöltem és egy kivajazott sütőtálba raktam . Ráöntöttem a tejfölös szaftot és másnap csak átforrósítottam a sütőbe. Rászórt sajttal még finomabb lett volna, de ez csak utóbb jutott eszembe...Tejföllel tálaltam.

Ha tetszett a bejegyzés és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a blog facebook oldalát, ITT megteheted. Instagramon is követhetsz.