2007. augusztus 2.

Zöldséges, húsos batyu


Következzen nálam is egy batyus étel. Ideális vendégváró, mert előre el lehet készíteni és nem kell őrködni a tűzhely mellett, míg elkészül. Grillen készítve is el tudom képzelni!

Hozzávalók 6 batyuhoz:
6 szelet bacon
6 szelet karaj
kevés olívaolaj
3 fej lilahagyma
1 cukkini
1 padlizsán
25-30 dkg gomba
6 sárgarépa
2 nagyobb paradicsom
1 camembert sajt (elhagyható)
só, bors, fokhagyma(granulátum)
oregáno

A hússzeleteket elősütöttem kevés olívaolajon, hogy ízes kéreg képződjön rajtuk.
6 darab grill-alufólia darabot téptem (ez sokkal erősebb és szélesebb is, mint a normál).
Mindegyik aljára fektettem 1-1 bacon szeletet, rá a husit. Erre halmoztam a szeletelt-darabolt zöldségeket. Mindennek a tetejére került egy szelet camembert és egy szelet paradicsom. Rétegenként fűszereztem, meglocsoltam kevés extra szűz olívaolajjal, bezártam a batyukat és mentek a sütőbe, kb 40-50 percre, attól függően, ki mennyire szeretné a zöldséget megpuhítani. Pontos sülési időt azért nem mondanék, mert ez a finomság nálam az aszalt paradicsommal együtt időzött a 110 fokos sütőben kb 2 órán át. Külön köretet nem igényel, de a finom szaftot ki lehet tunkolni egy szelet friss kenyérrel.