2007. szeptember 7.

Frittata

Hirtelen felindulásból vettem tegnap egy csomag grillgombát, aminek töltött gomba lett volna a sorsa, de későn értem haza és már nem vágytam rá. Árválkodott még a hűtőben egy csomag megkezdett kockázott bacon és határidősnek tűnt már az a maradék juhsajt is, amit Erdélyből hoztunk. Az olaszok púpos rántottája, frittata lett belőle.

Hozzávalók 4 személyre:
1 nagy fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
10 dkg kockázott bacon
fél kiló gomba
8 tojás
bors, oregánó
kevés olívaolaj
reszelt sajt (nálam most jó szikkadt juhsajt)

Az olívaolajon megsütöttem a bacon kockákat, majd szűrőlapáttal kiszedtem őket egy tányérra. A serpenyőbe megpároltam a félkarikára szeletelt hagymát, hozzáadtam a zúzott fokhagymát. Amikor megéreztem a fokhagyma illatát, rádobtam a rusztikus szeletekre aprított gombát és megfűszereztem borssal, oregánóval. Sózni nem sóztam, mert a bacon elég sós, nekem a végeredmény így pont jó lett. A gomba nehezen akart levet ereszteni, így kapott egy löttyintés fehérbort. Visszaköltöztettem a bacont és az egészet puhára pároltam, majd ráöntöttem az éppen csak felvert tojásokat. Amikor az alja már szilárd volt, a közepe-teteje még „remegős”, megszórtam a reszelt sajttal és betettem a 250 fokos sütőbe és addig sütöttem, míg szépen megpirult. Friss kenyérrel és ropogós retekkel ettük. A maradékból ma reggel lett útravaló szendvics, hidegen is ugyanolyan finom.