2007. szeptember 15.

Királyi reggeli


Hétvégén, közösen elköltött ráérős reggelire való. Legalább egyszer egy héten üljünk közösen a reggeliző asztalhoz!

Hozzávalók 4 személyre:
12 szelet sonkás felvágott
8 kisméretű, ám szuperfriss tanyasi tojás
füstölt sajt reszelve
gombaszósz



















A 12 –es muffin formám minden mélyedésébe raktam 1-1 szelet sonkát. A tegnap készült gombaszósz maradékából tettem a muffin forma minden mélyedésében 1-1 kiskanállal, lazán felvertem a tojásokat és töltöttem belőlük mindegyikbe. A tetejére raktam füstölt reszelt sajtot és ment a 250 fokos sütőbe kb 8-10 percre, majd 3 percre grillfokozaton sütkérezett és a sajt szépen megpirult. Elbírt volna egy-egy borspuszit és azt is, hogy a mélyedéseket kikenjem valamiféle zsiradékkal, mert keserves volt a mosogatás a kifolyt tojás miatt (pedig állítólag „tapadásmentes” bevonata van a muffin formámnak...) Legközelebb biztosan a szilikon formámba készítem!

A gombaszószról: A tegnapi sült csirkeszárnyakat kísérte és tésztához is jó lett volna. Egy fej szeletelt hagymát megpároltam kevés olívaolajon, rá a negyedelt gomba, só, bors, majoránna, fokhagyma és egy löttyintés fehérbor, majd amikor puha lett, beleolvasztottam két kocka gombás sajtkrémet, amitől jobb íze és állaga lett.