2007. szeptember 29.

Házi májas pástétom - VKF IX. - Belsőséges hangulatban 1.

Nagy kedvencem a házi májas pástétom, most éppen egy fúziós változat gombával és némi darált sertéscombbal.


Életem első saját készítésű májpástétomát Nemisbéka receptje alapján készítettem, aztán egyre bátrabban kísérleteztem a fűszerezéssel és a hozzávalókkal . A mostani adag minden szokás és józan készítési eljárás mellőzésével készült de a végeredmény több mint kielégítő.

Hozzávalók (a mennyiségeket lehet nyugodtan negyedelni, nyolcadolni, ha csak nem egy hadseregnek készíti az ember lánya:))
fél kiló sovány sertéscomb, darálva
1 kg csirkemáj
2 fej hagyma, szeletelve
kb ½ kg csiperke gomba, darabolva
gyros fűszerkeverék (majdnem egy egész zacsi beleszaladt...)
fokhagyma (4-5 gerezd) zúzva
2 ek majoranna (szárított, morzsolt)
frissen őrőlt bors
2 dl tejszín
10 dkg vaj
kevés vörösbor

Úgy kezdődött, hogy reggel kivettem a fagyasztóból a darált húst, hogy majd estig kitalálom mi lesz belőle. Ebédszünetben megláttam a gyönyörű, friss gombát és muszáj volt vennem. Régóta kívántam már csirkemájat enni, az is frissnek látszott és vettem abból is. Persze mikor hazaértem, rájöttem, hogy darált hús meg máj, meg gomba…sok lesz, de majd csak lesz belőlük valami…Elkezdtem a darált húst pirítgatni kevés olajon, gyros fűszerrel bőven meghintve, sokkal bővebben, mint kellett volna…gondoltam hozzáadom a gombát is, úgy talán nem lesz túl sós. De kívánt egy kis hagymát is…akkor meg mi legyen a májjal? Ment bele az is. Meg fokhagyma, bors és ha máj, akkor majoránna. Kapott még egy löttyintésnyi vörösbort majd pár perc múlva 2 dl tejszínt és 10 dkg vajat. Amikor a vaj is elolvadt, lekapcsoltam a tűzhelyet és keveset félretettem pár grillgombához, tölteléknek. A többit leturmixoltam, üvegekbe kanalaztam és azóta is jóízűen fogyasztjuk (mindenki, aki kapott belőle, mert ipari mennyiségre sikeredett), kenyérre kenve, lila hagymával, paprikával…