2007. november 18.

Csiga reggeli

Ha vasárnap reggel kényeztetni szeretnénk családunkat, íme egy gyors és finom reggeli ötlet. Igaz, hírtelen felindulásból nehezen követhető el, de ha előző este eldöntöttük - és kivesszük a mélyhűtőből a leveles tésztát (reggelig a hűtőszekrényben hagyjuk felolvadni), pár perc munkával be is lehet gyűjteni az elégedett hümmögéseket és a magyar tésztanagyhatalom szlogenjét (kérek még).

Hozzávalók:
250 g mélyfagyasztott leveles tészta (nálam most Marathon márkájú – tegnapi Cora beszerzés - egy csomagban 2 lap van, nyújtani sem kellett)
szeletelt, füstölt – főtt sonka
reszelt füstölt sajt (nálam most scamorza)
1 felvert tojás
frissen őrölt bors
morzsolt oregáno
fél üveg zakuszka (helyettesíthető kechup-al vagy paradicsomszósszal)

A leveles tésztalapot megkentem felvert tojással, borsoztam, meghintettem oregánoval, erre reszelt sajt került, befedtem az egészet sonka szeletekkel, erre kentem a zakuszkát, majd újabb reszelt sajt réteg következett. Lehet, hogy így is megsüthettem volna - mint egy pizzát,

ám én feltekertem és éles késsel ujjnyi vastagságú szeletekre vágtam. A szeleteket sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem és betoltam az előmelegített 200 fokos sütőben (légkeveréssel).

Kb 20 perc alatt készre sütöttem (nem érdemes túlsütni, mert kiszárad). Legközelebb bátrabban fogok fűszerezni, a végeredmény így is percek alatt eltűnt!

Party falatkának is el tudom képzelni.