2007. november 24.

Gombás-májas hasé


Kedvenc és univerzális gombás-májas töltelékemből ezúttal hasé és húsrolád készült.

Hozzávalók 12 db haséhoz
fél kiló mélyfagyasztott leveles tészta
20 dkg csirkemáj, az ép (lebeny) része apróra darabolva, a középrész egy deszkán pépesre elkaparva (így kényelmesen megszabadulunk minden hártyától)
20 dkg gomba (nálam most csiperke)
1 zsemle
1 csokor petrezselyem zöldje, aprítva
2-3 cikk fokhagyma, zúzva
1 fej hagyma, aprítva
1 ek liba vagy kacsazsír
2 tojás
édesnemes pirospaprika
só, bors

A zsemlét vízben beáztatom és jól kifacsarom. A hagymát kevés zsíron megfonnyasztom, majd ráteszem a felaprított gombákat. Sózom, borsozom, paprikázom, majd lefedve puhára párolom. Egy tálban a zsemléket összekeverem a kihűlt párolt gombával, a zúzott fokhagymával, az elkapart csirkemájjal, a májdarabkákkal, egy tojással, sóval, borssal és a petrezselyem zölddel.
A mélyfagyasztott leveles tésztát egy éjszakára a hűtőszekrénybe költöztettem, reggelre kiolvadt. Mivel lapokban volt a tészta, nyújtani sem kellett. Mindkét lapot hat részre osztottam derelyevágóval és mindegyik rész közepére egy-egy kupac tölteléket raktam.

A tészta széleit kenőecset segítségével bekentem felvert tojással, majd egymásra hajtottam a két szélét, lenyomkodtam előbb kézzel, majd villával, a tojás miatt jól összeragadt és nem engedte a tölteléket kifolyni. A tetejüket is megkentem tojással és megszurkáltam villával, hogy a bent keletkező gőz távozni tudjon felrepedés veszélye nélkül.

 
Sütőpapírral bélelt sütőlemezen, 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb 12 percig, amíg a tetejükön a tojástól szép mosolygósak nem lettek:-)
Ha nem téglalap alakúra vágom a tésztát a derelyevágóval, hanem szabályos négyszögre, csinos kis háromszögű hasékat is készíthettem volna. Az ízélmény ugyanaz.