2008. január 12.

Cassata


Élvezem az internet áldásos „hatásait”, többek közt azt, hogy a munka miatt elszalasztott TV műsorokat meg tudom nézni, amikor kedvem tartja, akár éjjel is, vagy amikor ráérek:-) 

Ritkán van rá alkalom, de a napokban pótoltam kicsit és többek között több Stahl konyhája adást is sikerült megnéznem. Az egyik recept a cassata volt – a híres szicíliai ricottás piskótatorta - el is készítettem, igaz nem pontosan a Stahl recept szerint, csak a vezérfonalat tartottam be.

Hozzávalók:
3 dl Marsala bor híján jóféle Cserszegi Fűszeres
2 evőkanál barna nádcukor
1 narancs leve és reszelt héja
5 - 5 dkg apróra vágott kandírozott narancshéj, citromhéj és zöldcitromhéj
5 dkg ágyas pálinkából származó mazsola
fél evőkanál zselatinpor
5 dkg egész mandulás csokoládé, aprítva

25 dkg krémes túró (vödrös, Lidl beszerzés, kedves nagymama képe van a cimkén)
25 dkg mascarpone
20 dkg babapiskóta

A bort egy evőkanál nádcukorral, a narancs megreszelt héjával és kifacsart levével együtt egy edénybe raktam. Hozzáadtam az apróra vágott kandírozott narancshéjat és citromhéjat meg a mazsolát. Az egészet kevergetve nagy lángon felforraltam.
Duplán kibéleltem folpackkal egy kb. 25x10 cm-es püspökkenyérformát: az első réteg folpackkot hosszában, a másodikat pedig keresztben fektettem bele, figyelve, hogy a szélei minden irányban bőven túllógjanak.
A krémhez a zselatinport beleszórtam egy kis edénybe, adtam hozzá 5 evőkanál vizet, és takaréklángon addig kevergettem, amíg a zselatin tökéletesen fel nem oldódott. Forralni nem szabad!

Ezután a csokit apróra vágtam. Egy nagy keverőtálban robotgéppel összedolgoztam a krémtúrót a mascarponéval, egy evőkanál nádcukorral és a zselatinos vízzel. Leszűrtem a borban felforralt kandírozott gyümölcshéjat és a csokival együtt fakanállal belekevertem a túrós - mascarponés alapba.


A leszűrt borba sorra beáztattam kb. 5 másodpercre a babapiskótákat, és kibéleltem velük a püspökkenyérforma alját és az oldalait. Belekanalaztam a formába a túrókrémet, elsimítottam, és a tetejét kiraktam a megmaradt, beáztatott piskótákkal.

Az összeállított édességre visszahajtottam a folpack túllógó széleit, és 1 éjszakára betettem a hűtőbe. Ma kicsomagoltam, kiborítottam egy tálcára, és vendégségbe vittem, mindenkinek ízlett :-) Szeletekre vágva tálaltam. (10 szelet lett belőle)