2008. február 10.

Koktélrák saláta kukoricával


Újabb koktélrák kísérlet, ami jól sült el. Egyszerű elkészíteni és nagyon finom.

Hozzávalók:
1 kukoricakonzerv
15 dkg fagyasztott koktélrák
2 ek olivaolaj
2 kis csemegeuborka apróra vágva
2 gerezd fokhagyma
100 ml tejföl
3 ek majonéz
1 kk magos dijoni mustár
tengeri só
frissen őrölt színes bors

A koktélrákot előző nap kivettem a mélyhűtőből és hideg vízben, 24 órát a hűtőszekrényben hagytam felolvadni (zacskó nélkül!). Így nem veszített nedvességtartalmából és egészen jó állagú volt. Az edényt, amibe „felolvadt” letakartam, mert – nem szépítek – büdös. Na jó, rákszagú, de akkor is büdös.
Egy serpenyőbe 2 ek olívaolajon megsütöttem a rákocskákat kevés tengeri sóval és pár tekerésnyi őrölt borssal megszórva. Pár perc után kiszedtem és hagytam kihűlni egy tányéron. Egy tálba a tejfölhöz hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a majonézt, magos mustárt, a levétől megfosztott kukoricát, uborkát és a kihűlt rákocskákat.
Pár órát állni hagytam a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek. Pirítósra púpozva, vagy koktélos pohárba jó kis előétel.