2008. február 9.

Szójás sertés tésztával és zöldségekkel


Nehéz hetem volt, késői hazaérkezéssel, ágyba zuhanással és kihagyott vacsorákkal, jóformán nem is főztem egész héten. Ma meg egészségügyi okok miatt egy Pesten töltött nap helyett itthon maradtam és végre egy jót főztem a családnak.

Használtam hozzá:
fél kiló sertéscombot
2 sárgarépát
1 kis cukkinit
egy kis fej káposzta negyedét
1 lilahagymát
1 vöröshagymát
1 fej fokhagymát
diónyi friss gyömbért
3 ek hoisin mártást
1 ek balzsamecet szirupot
250 gr kínai durum tésztát
1 ek étkezési keményítőt
2 dl sötét szójaszószt
1 ek barnacukrot
frissen őrölt bors (most éppen színes)

Ösztönszerű főzés volt, abból, ami a hűtőben és a kamraszekrényemben előfordult, de a végeredmény miatt megörökítem, hogy később is tudjam reprodukálni
A sertés combot kis kockákra vágtam és annyi sötét szójaszószban pácoltam (másfél-két dl) amennyi éppen ellepte. 2 napig pácolódott a hűtőben, mert hamarabb nem került rá sor.
Felforrósítottam az öntöttvas wok edényt és belezuttyintottam a húst a szójaszósszal együtt, addig rotyogtattam fedő alatt, előbb erős, majd csendes tűz felett, míg megpuhult. Félidőben hozzáadtam a reszelt friss gyömbért és 3 gerezd fokhagymát zúzva, tekertem rá borsot.. Közben kifőztem a kínai tésztát, leszűrtem, félretettem, majd csíkokra reszeltem a cukkinit és sárgarépát, vastagabbra szeltem a hagymákat és felcsíkoztam a káposztát.
Amikor a hús megpuhult, hozzáadtam a zöldségeket és mivel a mártás túl kevés volt, hozzáadtam a 2 dl vízben elkevert étkezési keményítőt, barna cukrot, balzsamszirupot és hoisin mártást. Pár percig hagytam, hogy összeérjenek az ízek és besűrűsödjön a mártás, majd hozzákevertem a tésztát is, a +végén még kevertem bele 4-5 gerezd zúzott fokhagymát. Sózni nem kellett, mert a szójaszósz elég sós. Tányérunkon megszórtuk chili pehellyel, így még összetettebb lett az összhatás. Nagylányom megjegyezte, hogy milyen érdekes, nem egyöntetű ízt érez, hanem többfélét, egymás után bontakoznak ki. Azt hiszem, ezt hívják mozzanatos fűszerezésnek. Fenti hozzávalókból 6 főre elegendő adag készült.