2008. április 9.

Hyppolit

avagy "még a hagymát is hagymával eszem!", természetesen medvehagymával.

Ha puccos étlapra való nevet kellene kitalálnom, így szólna: „Medvehagymás csirkemell tészta fogságában, sültpadlizsán alapon tálalt medvehagymás burgonyapürével, téli fügés balzsamkrémes római salátával „ :-))



De lássuk a medvét, azaz miből készült (6 személyre):
másfél csirkemell filé
24 medvehagyma levél
1 csomag leveles tészta
6 szelet serrano sonka
1 tojás
só, bors, granulált fokhagyma

A körethez:
fejenként 2 krumpli
csomónyi medvehagyma
2-3 ek frissen reszelt parmezán
só, frissen őrölt rózsabors
10 dkg vaj
2 dl forró tej

1 padlizsán
só, frissen őrölt bors
olívaolaj

A csirkemell filéket hosszában feleztem, így 6 hosszúkás húscsík keletkezett. Sóztam-borsoztam, megszórtam granulált fokhagymával. Az előző este fagyasztóból kivett, kb 3 mm-re nyújtott leveles tésztát 6 fele osztottam és bevágásokat készítettem a tésztán, amik majd szépen kinyílnak sülés közben, egyben itt tud távozni a keletkezett gőz. Mindegyik tésztadarabra 3-3 (nyers) medvehagyma levelet terítettem. Hogy fokozzam az élvezeteket, fektettem rá egy-egy szelet serrano sonkát, középre a húscsíkokat, még 1-1 medvehagyma levelet majd becsomagoltam, a csomagok végét villával lezártam.



Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, tojással megkentem, és az előmelegített sütőben 180 fokon úgy 40 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A megmosott padlizsánból kb 1 cm vastag szeleteket vágtam, tekertem rá borsot, meglocsoltam kevés olívaolajjal (bármennyit képes magában szívni!), sütőpapírral bélelt lemezen együtt sültek a sütőben a húsos táskákkal. A hámozott, kockázott krumplit sós vízben puhára főztem, leszűrtem, krumplitörővel megdolgoztam és kézi mixerrel belekevertem a vajon megpárolt medvehagymát, tejet, parmezánt, sót, borsot. Desszertgyűrűben halmoztam a padlizsán alapra. A római salátát megmostam, tépkedtem, meglocsoltam téli fügés balzsamkrémmel, tekertem rá rózsaborsot.