2008. április 22.

Reggeli sós muffin


Baconos – juhtúrós - medvehagymás sós muffint készítettem a családnak reggelire, hogy Picilány tudjon belőle vinni a suliba tízórainak.

Hozzávalók:
10 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
15 g sütőpor
10 dkg kockázott bacon
125 g juhtúró
1 tojás
2 tk medvehagymás pesto 
1 tk dijoni mustár
2 kispohár natúr joghurt
1 tk. oreganó
frissen őrölt bors

A bacon kockákból száraz serpenyőben kisütöttem a zsírt, konyhai törlővel bélelt tányérra szedtem. Kimértem a lisztet, belekevertem a fűszereket és a sütőport. Habverővel összekevertem a joghurtot, tojást, medvehagymás pesto-t, a mustárt, majd a juhtúrót és a sült bacon kockákat. Hozzáadtam a fűszeres liszthez és tessék-lássék módjára összekevertem. Sózni nem kell, mert a bacon, a medvehagymás pesto és a juhtúró is sós.
A muffinsütő mélyedéseibe kanalaztam a masszát és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25 percig sütöttem. Hagyományos muffin sütőformában érdemesebb papír kapszli nélkül sütni, mert a papírba beragad. Inkább vajazzuk ki a formát, vagy ha van, használjunk szilikon formát (én mindkettőben próbáltam, a szilikon a nyerő).