2008. április 27.

Sajtkrémes roló


Tegnap este fondue party volt barátainkkal és maradt egy kevés sajtkeverék, amit ma hasznosítottam a vendégváró welcome falatokhoz.

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta (500 g)
5 dkg vaj
5 dkg liszt
0,5 l tej
kevés frissen reszelt szerecsendió
frissen őrölt bors

fondue sajtkeverék: azaz reszelj le minden sajtmaradékot, de legyen közte kemény sajt (mondjuk parmezán vagy pecorino), lágy sajt (nálam most camembert, penészes kérgétől megszabadítva, jól olvadó sajt (nálam ementáli), kevés kecskesajt (ez is 2 féle, érlelt és friss)
meg kevés maradék füstölt sajt + 1 kupica pálinka, kevés kukorica keményítő + 1-2 dl száraz fehérbor

A vajból, lisztből, tejből, kevés frissen reszelt szerecsendióval és borssal besamelt készítettem, belekevertem az előző estéről megmaradt fondue sajtkeveréket. Amikor kellően sűrű volt, félretettem hűlni.
A leveles tésztát előző este kivettem a fagyasztóból és a hűtőszekrényben várt reggelig, akkor 1,5 cm széles csíkokra vágtam és a fém, rolósütő formákra tekertem. Felvert tojással megkentem, tepsibe állítottam és előmelegített, 180 fokos sütőben , kb 25 perc alatt megsütöttem. Kivettem, rácsra állítottam és vártam, hogy annyira kihűljenek, hogy kézzel meg tudjam fogni és le tudjam húzni a sütőformáról. Ilyenkor érdemes bejelenteni a családnak, hogy meghaltunk és vidéken vagyunk eltemetve, mindenki felejtsen el, de legalább kapcsoljuk ki a mobiltelefonunkat, nehogy úgy járjunk, mi én: hárman is felhívtak gyors egymásutánban, a rolóim közben teljesen kihűltek, én meg gyakorlatilag képtelen voltam lehúzni a formákról sérülés nélkül. A képen az a 2 darab látható, amit még telefonálás előtt húztam le:-)
Miután kimérgelődtem magam (Picilány rámszólt, hogy ne beszéljek csúnyán), a kihűlt sajtos besamelt nyomózsákba töltöttem és megtöltöttem vele a rolókat. Mutatós és finom.