2008. szeptember 9.

Chilis fügelekvár



Alchrinál olvastam a fügés mustárszósz receptjét, amit sült húsokhoz és sajtokhoz ajánl és azonnal beindult a fantáziám…Végül is nem chutney-féle lett belőle, hanem egy jó kis lekvár, chilivel megbolondítva, mely inkább édes, mint csípős. Teszt mennyiséget főztem, egy kis üvegnyi lett belőle, érdemes a hozzávalókat többszörözni és nagyobb adagot készíteni egyszerre, mert nagyon finom!

Amiből készült:
21 deka érett füge
4 ek. barna cukor
0,2 deci fehér balzsamecet
csipetnyi őrölt gyömbér (na, ezt elfelejtettem beletenni, bár biztosan jó lett volna!)
fél piros chili, vékonyra szeletelve (legközelebb bátrabb leszek)

A cukrot egy edényben karamellizáltam, rádobtam a megmosott, darabokra vágott fügét és együtt főztem pár percig. No para, a hideg fügétől a karamell megszilárdul, de a hő hatására újra elolvad és szépen körülöleli a füge darabokat. Az ecettel leöntöttem és lekvár sűrűségűre főztem, az utolsó pár percben adtam hozzá a chilit. Botmixerrel pürésítettem, sterilizált üvegbe tettem, kupak rá, fejtetőre vele 10 percre, majd ment a száraz dunsztba másnapig. Nem lesz hosszú életű…