2008. szeptember 15.

Gombapaprikás vargányás nokedlivel


„Rendes kaját” kért ÉP, főztem neki paprikást nokedlivel. Igaz, hús és paprika nélkül, emiatt volt is kis morgolódás, de azért elfogyott…

Hozzávalók (4 személyre):
1 kg csiperke gomba
1 póré hagyma
1 fej vöröshagyma
2 ek olívaolaj
1 ek morzsolt majoránna
só, frissen őrölt bors
2 dl tejszín
1 ek kukoricakeményítő

A nokedlihez:
fél kg liszt
2 tojás
só, frissen őrölt bors
víz
maréknyi szárított vargánya, porrá darálva

A gombát tisztítás után felszeleteltem és az olívaolajon üvegesre kergetett hagyma-póré pároson, fűszerezve, puhára pároltam, majd behabartam a keményítővel elkevert tejszínnel. Közben vizet forraltam és nokedli tésztát készítettem, amihez kevertem porított vargányát, így a nokedli is kellemesen gombás lett. Most jut eszembe, hogy lehetett volna még vargányásabb, ha nem sima olívaolajat locsolok rá összetapadás ellen, hanem vargányás olívát, a Lajosúrtól (VomFass). Na, majd legközelebb!