2008. november 9.

Karamelles-almás lilakáposzta



Mint azt már bevallottam amikor 7 titkomat kifecsegtem, mai napig nem tudok jóízű cukros-ecetes levet készíteni a hagyományos uborkasalátához. Azt nem fecsegtem ki, (most megteszem), hogy normális – értsd jóízű – párolt lila káposztát sem tudok készíteni, mert a cukor-ecet-kömény trió „érzésre” adagolása nekem egyszerűen nem megy! Anyósom doktori szinten művelte a párolt lila káposztát, Édesanyám sem piskóta, nekem valahogy nem sikerült. Máig!
Reggeli kávém mellé átfutottam a napi termést és megakadt a szemem Sajtkukacék blogján, ahol N. Sajtkukac éppen Gordon Ramsay féle almás lila káposztát készített. Volt egy kis fej káposzta a hűtőben, kaptam az alkalmon és nekiveselkedtem. Nem pontosan úgy csináltam, mint Sajtkukacék, ezért lejegyzem a lényeget:

Hozzávalók:
1 kisebb fej lila káposzta
2 szép nagy alma
150 g vaj
150 g nádcukor
150 ml almaecet
0,5 kk fahéj
0,5 kk őrölt szegfűszeg
csipet darált kömény (a hagyomány miatt)
só, frissen őrölt rózsabors

Egy nagy serpenyőben megmelegítem a vajat, hozzáadom a nádcukrot, és addig melegítem, míg el nem olvad benne. Ekkor ráöntöm az ecetet: karamell összeugrik, sistereg, de ennek így kell lenni. Fűszerezem, kavargatom és megvárom, hogy a karamell újra felolvadjon. Hozzáadom a laskára vágott káposztát és a meghámozott, vékony csíkokra vágott almát, alaposan összeforgatom, csipet sóval és tekerésnyi rózsaborssal ízesítem, majd fedő alatt puhulásig párolom.

Gordon Ramsay receptjét N. Sajtkukac a GoodFood novemberi számában találta, én meg a Sajtkukacon. Mennyei! (és köszönöm!)