2009. január 12.

Csokis tejberizs


Nagylány bolti tejberizst vett volna, de lebeszéltem azzal, hogy majd főzök neki én, olyat úgy sem kapni, amilyen otthon készül. Végül nem volt tőle elájulva (én igen), mert ő nagyon kiérezte belőle a mandarin héját, szerintem meg kellemesen citrusos, harmonikus ízű volt a végeredmény. Ízlések és pofonok…

Hozzávaló:
15 dkg rizottó rizs
3 dl tej
2 dl tejszín
1 mandarin reszelt héja
1 vaníliarúd
5 dkg lágy, világos nádcukor
10 dkg 70%-os csokoládé
tejszínhab és narancslekvár a tálaláshoz

Egy közepes méretű lábosban összemelegítem a tejszínt a tej felével, majd hozzáadom a lágy, aprószemcsés barnacukrot és a vaníliarúd kikapargatott belsejét, de beledobom a vanília rudat is. Belereszelem a mandarin héját, hozzáadom a rizst és takaréklángon, csendes forrásban, gyakori keverés mellett megfőzöm, ha elfőtt a leve azt forró tejjel pótolom. A csokit durvára darálom és belekeverem a kész rizottóba, kevergetve felolvasztom, így sűrű, de nem túl édes rizskrémet kapok.
A még forró desszertet tálkákba kanalazom és tejszínhabbal, narancslekvárral kínálom.
(4 adag )