2009. január 13.

Fapados savanyú káposztaleves


Az utóbbi időben mindennap eszünk levest. Délben biztosan, de van, hogy este fele hazaérve is jól esik egy tál forró, melengető finomság. Néha 20 perc alatt kell elkészülnie, mert így év elején állandóan az irodában vagyok és ráérős főzésre csak hétvégén jut idő, de ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Tegnap egy nagyon fapados savanyú káposztalevest készítettem abból, ami épp volt otthon. Nem állítom, hogy életem remekműve lett, de igen jólesett mindkettőnknek.

Amiből készült:
egy darab házi kolbász
fél dl rozé bor
kb fél kiló (gyalult) savanyú káposzta
1 liter alaplé (maradék húsleves)
1 nagy tejföl

A kolbászt felkarikáztam és egy fazékban feltettem melegedni, amikor kiengedte a zsírját ráöntöttem a bort, ebben picit párolódott, majd ment rá a savanyú káposzta, pár perc múlva az alaplé. Jó 15 percig főztem, majd hozzákevertem a tejfölt és tálaltam. Az ízesítésre sem volt gondom, mert a savanyú káposztában volt babérlevél és bors, meg elég sós is volt, a végeredményt tekintve pont jó. Köményt meg azért nem kapott, mert ÉP nem szereti. A kolbász megpuhult, de a káposzta picit roppanós maradt, ezt különösen jó volt rágcsálni:-)