2009. január 21.

Zöldbableves gombával



A látszat csal. Az íze alapján sokkal inkább mondanám gombalevesnek zöldbabbal. Meg sárgarépával, majorannával és petrezselyemmel. Finom.

Hozzávalók:
30 dkg (mirelit) ceruzabab
20 dkg barna csiperke
2 fej vöröshagyma
1 nagyobb sárgarépa
1 ek morzsolt majoranna
fél csokor petrezselyem zöldje
1 ek kacsazsír
1 ek bio vega mix (szárított zöldség)
fél dl száraz fehérbor
2 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors

Vasárnap kacsamellet sütöttem, a bőréből ízes, rozmaringos, kisülő finom kacsazsíron pároltam meg a két fej aprított vöröshagymát. Amikor már kezdett karamellizálódni, rádobtam az aprított barna csiperkét, sóztam, borsoztam, meghintettem majoránnával és ráreszeltem a fokhagymát. Pár perc kevergetés után felöntöttem a borral – tényleg csak egy löttyintésnyi, az íze miatt – majd ment hozzá az apró kockákra vágott sárgarépa. 5-8 percig dinszteltem, majd hozzáadtam a kisebb darabokra vágott ceruzababot. Felöntöttem vízzel, ízesítettem bio vega mix-el, amit jószívvel ajánlok mindenkinek delikát, vegeta és egyéb ételízesítők helyett, mert sómentes, ízfokozó- és adalékanyag mentes, biogazdálkodásból származó szárított zöldség van benne.
Összeforraltam, igazítottam a sósságán és pár perccel a finish előtt ment bele az aprított zöldpetrezselyem. Jó sűrű, ízes leves lett, 4 főre , vagy 2 főre 2 napra elegendő. Holnap tejszínnel dúsítom, így majdnem „új” levesünk lesz ebédre.