2009. március 10.

Sajtos gombakrém


Sertés szűzérmék mellé készítettem tejszínes gombamártást, de nem fogyott el mind, a maradékot leturmixoltam és összekevertem egy doboz tejszínes krémsajttal. Pirítósra kenve mennyei! Ezentúl érdemes több gombamártást gyártanom, hogy jusson kencének is:-)

Hozzávalók:
15-20 dkg gomba (én csiperkével készítettem, de más gombával még jobb lehet)
1 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj
1 dl tejszín
só, frissen őrölt bors
1 ek morzsolt majoranna
1 doboz (125 g) tejszínes sajtkrém (natúr)

A gombákat és a hagymákat megtisztítom, szeletelem/aprítom és a vajon megpárolom. Fűszerezem, belereszelem a fokhagymát, felöntöm a tejszínnel, mártás sűrűségűre beforralom, majd hagyom kihűlni. Ha kihűlt, botmixerrel krémesítem és összekeverem a krémsajttal. Pirítósra kenve, vagy hasábokra vágott zöldségekkel, dip-nek tálalom. Krémsajt helyett kéksajttal is jó lehet (vigyázat a sózással!)