2009. április 17.

Sonkás táska



Untuk már a húsvéti főtt sonkát, leveles tésztában végezte. Pillanatok alatt :-)

Hozzávalók:
egy csomag friss leveles tészta
kb 20 dkg füstölt, főtt sonka
2 fej lilahagyma
5 dkg vaj
frissen őrölt bors
kb 20 dkg reszelt sajt
1 tojás

Általában fagyasztott leveles tésztát tartok itthon, de most frisset vettem, mert azonnal akartam használni. Bevallom, nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, gyönyörűen szétváltak a rétegek, az íze is remek, picit édeskés, ami különösen tetszett a sós töltelékkel.
A sonkát és a hagymát apróra vágtam és 5 dkg vajon megpirítottam, borsoztam, majd levettem a tűzről és belekevertem a reszelt sajtot, mely mind-mind maradék volt, vagy négy féle.
A leveles tésztát kiterítettem, négyzetekre vágtam, a széleit megkentem felvert tojással (ragasztó gyanánt), mindegyik négyzetbe kanalaztam a hagymás-sajtos-sonkás töltelékből, majd háromszögekre hajtottam, villával lenyomkodtam a széleit. Megkentem felvert tojással a tetejüket és 220 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsin szép pirosra sütöttem.