2009. április 23.

Tonhalas pite



A tegezős, svéd lakberendezési áruházban jártam tegnap, abban, amelyről Mirelle írt. Szerencsére sikerült fékeznem magam a vásárlásban, azt vettem meg, amiért mentem, na jó, azért egy mini piteforma becsúszott…de hát olyan szép! Ma reggel fel is avattam, egy tonhalas pitével.

Az étteremben újra fém evőeszközzel lehet enni, teljesen kulturált a légkör, a húsgombócok minőségéről nyilatkozni nem tudok, mert annyira nem voltam éhes, hogy a 10 darabos adagot bevállaljam, ellenben ettem egy gyerekmenüt, ami épp elég volt méretben, ízben meg teljesen korrekt (párolt bébirépa, zöldborsó és bébikukorica - jó állagú, nem agyonfőzött - erre egy párolt-sült csirke felsőcomb filé + 2 dl narancslé, mindez 290 (!) magyar pénzért). Csábítóan néztek ki a sütemények, de némelyik brutális adag, most az kimaradt, de még mindig jó a kávéjuk és még mindig ingyen van a Family kártyásoknak:-)  De vissza a tonhalas pitémhez:

Hozzávalók:
1 csomag friss leveles tészta
2 konzerv aprított tonhal
1 kis fej hagyma
fél csokor medvehagyma
fél citrom leve
2 dl tejszín
3 tojás
fél kg tehéntúró
só, frissen őrölt bors
fekete, magozott olajbogyó

A leveles tésztát kiterítem, lefejtem a sütőpapírról, amin árulják és kibélelek vele egy nagy és az új, pici piteformámat. A forma széleit körbevágom (a tésztafelesleget levágom), ráhelyezem az előbb említett sütőpapírt és beleszórom a vakon sütésre használt borsómat. A 200 fokos, előmelegített sütőben 10 percig elősütöm a tésztát, így biztosítva, hogy az alja ne legyen „szalonnás”. Közben elkészítem a tonhalas tölteléket. Nem rajongok különösen az aprított tonhal konzervért, de ebbe a pitébe ez is tökéletesen megfelel, felbontás után szűrőbe lecsöpögtem. Egy keverőtálban egyneműsítem a túrót, tonhalat, aprított vöröshagymát és medvehagymát, citromlevet, tejszínt és tojást, fűszerezem, majd beleöntöm az elősütött pite tésztákba és kipöttyözöm magozott, fekete olajbogyóval. 25 percig sül a 180 fokos sütőben.
Hidegen talán még jobb, mint langyosan.