2009. május 11.

Fejedelmi ebéd, maradékokból


Grillezésből maradt egy kevés, a család számára talán túl rózsaszínűre sikeredett sertés szűz (nekem éppen jó volt) - amit hidegen még tortillába bújtatva sem tudtam volna „eladni”. Volt pár szál zöldhagyma, némi barna csiperke, úgy két maréknyi friss shiitake gomba, paprikás házi kolbász, ezekből alkottam egy serpenyős egytálételt, zöld spárgával. Annyira jó lett, hogy „kinyaltuk” az edényt!

Hozzávalók:
2 fej vöröshagyma
3 szál zöldhagyma
3 gerezd fokhagyma
400 g zöld spárga
15 cm-nyi paprikás házi kolbász
friss csiperke és shiitake gomba
kevés vaj
só, bors, kakukkfű
1 dl száraz sherry (vagy száraz fehérbor)
maradék grillezett sertés szűz (vagy bármilyen maradék sült hús)

A vajon megfuttattom az aprított vörös- és zöldhagymát, rádobom a darabolt gombát, amikor kieresztette a levét, hozzáadtam a falatnyi darabokra vágott sertés szüzet, a zöld spárgát és a szeletelt kolbászt. Fűszereztem sóval, borssal, kakukkfűvel, felöntöttem a száraz sherryvel, a végén belekevertem a zúzott fokhagymát és összerotyogtattam. ÉP tejföllel koronázta meg, mi csak friss kenyérrel ettük. Naaaggyon jó volt.

Ha tetszett a bejegyzés és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a blog facebook oldalát, ITT megteheted. Instagramon is követhetsz.