2009. július 6.

Rucolás – olivás babsaláta


Gyors ebéd hétköznapra, vagy színes előétel vacsorára.

Hozzávalók:
1-2 marék rucola saláta
1 fej lilahagyma
maréknyi mag nélküli fekete olajbogyó
15 dkg konzerv fehér bab
2 paradicsom
maradék grillezett sertésszűz, vékonyra szeletelve, vagy bármilyen maradék sült, grillcsirke, vagy szeletelt sonka
Öntet:
2 ek alma balzsam
2 ek extra szűz (most szicíliai) olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
kevés kakukkfű
kevés frissen őrölt bors

Elkészítem az öntetet: a balzsamecetet az olíva olajjal, fokhagymával, kakukkfűvel, sóval, borssal összekeverem. A hagymát negyedkarikára szelem, a sültet, darabolt paradicsomot, olajbogyót és a leszűrt fehér babot összekeverem és ráöntöm az öntetet, hűtőben legalább 1 órát érlelem. Tálaláskor rucola ágyra halmozom, a tetejére frissen reszelt, vagy forgácsolt parmezánt tehetek, ha eszembe jut (most nem...).
Nagyon jó kis saláta lett, mire én lefényképeztem a saját adagom, Nagylány be is csókolta a sajátját:-)

Ejtenék pár szót a grillezett sertés szűzről is, mert megérdemli: életem első olyan saját grillezésű sertésszüze, amivel maradéktalanul elégedett voltam. Még kellően rózsaszín, de nem nyers, istenien szaftos, másnapra sem száradt ki. Mr. ÍB pácreceptjét alkalmaztam, estétől másnap délig pihentek benne a húsok, majd a piri-piri csirkével együtt sültek a grillen. Előbb kérget sütöttem a darabokra, majd sütőkosárba költöztettem őket a könnyebb mozgatás-forgatás miatt és grill alufóliával körbetekerve, egyszer vörösborral meglocsolva sültek-párolódtak istenien puhára és szaftosra, kb 20 perc alatt. Hát ilyen jó is tud lenni egy malacszűz:-)