2009. október 12.

Provence-i paradicsom


Ez az egyszerű finomság még múlt héten készült, mikor a szép idő az utolsókat rúgta. Az akkori hangulatomhoz és a gyönyörű napsütéshez igazán passzolt az ízes paradicsom harsány piros színe, ma biztosan valami sötétbarna, vagy inkább szürke ételt kellene választanom…
Az eredeti recept mindössze 5 hozzávalót igényel: érett, napsütötte ízes paradicsomot, friss házi (kenyér)morzsát, aprított petrezselyem zöldet, reszelt fokhagymát és némi olívaolajat. A fokhagymát biztosan egy provence-i fokhagymareszelőn kellene lereszelni, ami kis kerámia alkalmatosság, leginkább a nálunk bébipapi készítésére használt almareszelőre hajaz, azon állítólag krémesebb lesz a reszelék. Nem vitatom:-)

Az elkészítése rém egyszerű: kettévágtam a paradicsomokat, kimetszettem a „nedves” részét, kikanalaztam a magjait és sütőtálra tettem a fél paradicsomokat. A szikkadt kenyér héját levágtam, a kenyérbélből konyhai robottal morzsát készítettem, ezt összekevertem a fokhagymával, petrezselyemmel, sóztam, tekertem bele borsot. Én megspékeltem a tölteléket egy kevés frissen reszelt parmezánnal és némi reszelt citromhéjjal, jól összekevertem, a paradicsomokba töltöttem, meglocsoltam egy kis extra szűz olívaolajjal és grill alá dugtam pár percre, míg a teteje barnulni kezdett. Nagyon gyors, nagyon ízes fogás. Könnyű ebédünk volt egy gyönyörű, napsütötte pénteken.