2010. február 23.

Szarvasgombás paszternák krémleves


Bár Eisenstadtban, az Esterházy étteremben még nem jártam, de figyelemmel kísérem Horváth László séf munkásságát, csodálom kreativitását. A januári étlapján láttam a paszternák krémlevest, burgonya krutonnal és fekete szarvasgombával és felkeltette érdeklődésem, mivel a paszternák egyik kedvenc gyökérzöldségem. Azonnal klaviatúrát ragadtam és kikérdeztem Lacát, hogy is készül ez a leves. Íme:

„A paszternákot megpucolom majd nagyon vékony szeletekre vágom. Hagymát aprítok, a vajon átfuttatom, hozzáadom a paszternákot és együtt, lassú tűzön pirítom míg a paszternák cukortartalma kellően karamellizálodik. Ezután fokhagymát teszek bele, felöntöm tejjel, kevés tejföllel, tejszínnel és csontlevessel. Puhára főzöm, majd turmixszolom és szűrön átszűröm. Ízesítem sóval, borssal, kevés cukorral, zöldcitrom levével és pár csepp szarvasgombaolajjal.”

Az útmutatás alapján készítettem és vajas zsemlekrutonnal, szarvasgombás olívaolajjal meglocsolva ettük. Gazdag ízű, különleges krémleves.

Laca, köszönöm a receptet!