2011. június 30.

Lapin au vin, avagy nyúl vörösboros mártással


A coq au vin mintájára készítettem, cserépedényben, komótosan. Az a fajta étel, ami másnap, újramelegítve talán még finomabb.

Hozzávalók 4 főre:
csontos nyúlhús (én most lapockát és gerincet használtam)
10 dkg szeletelt bacon
2 fej hagyma
3-4 sárgarépa
6 gerezd fokhagyma
1 üveg száraz vörösbor
só, frissen őrölt bors
2 ek liszt
2 ek olívaolaj
2 ek vaj
pár szál friss kakukkfű

A nyúl alkatrészeket egy megfelelő méretű, zárható fedelű edénybe teszem, felöntöm a vörösborral és egy éjszakára a hűtőben pácolom. Másnap kiveszem a pácból, megszárítom, sózom, borsozom, lisztben meghempergetem, a fölösleget lerázom és egy nagy serpenyőben, olaj és vaj keverékén - ha szükséges, több részletben – hogy kényelmesen elférjenek a hús darabok, süljenek és ne főjenek - egyenletes barnára pirítom. Ha megpirultak, átteszem a húsdarabokat vastag falú cserép- vagy vasedénybe (én a kenyérsütő cserépedényemet használtam). A serpenyőbe dobom a felaprított bacont, hagyom, hogy kiengedje a zsírját, majd a negyedelt hagymát és fokhagyma gerezdeket is megfuttatom, átköltöztetem a cserépedénybe várakozó nyúlhúsra, majd a serpenyőből, kevés páclével (vörösborral) felkaparom az aljára ragadt pörcöket, ezt is a nyúlhúshoz adom a maradék páclével együtt. Hozzádobom a falatnyi darabokra aprított sárgarépát és a kakukkfüvet is, lefedem a cserépedényt és 150 ºC-os sütőbe teszem 4-5 órára. Akkor van kész, ha a hús már puha, de még nem omlik le a csontról.
Friss kenyérrel, vagy krumplipürével valami fenséges!

Ha tetszett a recept, csatlakozhatsz Gabojsza konyhája Facebook közösségéhez.