2011. december 11.

Zimtsterne (fahéjas csillagok)



Szerencsés vagyok, mert idén a legnagyobb év végi hajrá közepette leléphettem 2 napra hangolódni adventre, és 2 csodás napot töltöttem Salzburgban és Bécsben karácsonyi vásárokat látogatva.  Volt ott minden földi jó, meg rengeteg giccs, némi ízléses kézműves portéka és sok-sok édesség… Több standon is árultak zimtsterne-t, és eszembe jutott, hogy évek óta készülök sütni …

Kicsi Vú barátnőm nagy kekszsütő, így ha kekszet készülök sütni, nála szoktam jó receptért kutakodni. Fahéjas csillagok receptet is nála kerestem, és meg is találtam a megfelelőt, ami eredetileg a Demel cukrászda-féle Zimtsterne recept, csak én darált mandula helyett mandula lisztet használtam. Az elején úgy nézett ki, hogy nem nagyon akar összeállni a tészta, így pluszban tettem még hozzá 25 g vajat. A tojáshabbal való díszítés macerásnak tűnhet, de nagyon élveztem, kifejezetten megnyugtató volt. Régen pepecseltem…

Hozzávalók:
50 dkg mandulaliszt
20 dkg porcukor
2 tk. méz
2 tk. fahéj
2 tojásfehérje
25 g vaj (az eredeti receptben nincs vaj)

A mázhoz:
1 tojásfehérje
10 dkg porcukor

A mandula lisztet összekeverem a porcukorral, a mézzel és a fahéjjal. Hozzáadom a két tojásfehérjét (nem kell felverni előtte), az olvasztott vajat és kézzel összegyúrom a tésztát, utána két réteg folpack közé téve kb. fél cm vastagra kinyújtom, a felső folpack-ot eltávolítom, majd csillagformákkal kiszaggatom. Sütőpapírral (vagy szilikonlappal) bélelt tepsire sorakoztatom őket.

A mázhoz a tojásfehérjéből és a porcukorból robotgéppel sűrű, fehér habot verek, amit egy habzsákba töltök és mindegyik csillagra nyomok belőle egy adagot, majd egy kenőecset segítségével bekenem vele a csillagok tetejét. 120 fokra előmelegített sütőbe tolom (légkeverésen) és 20-25 percig sütöm, míg a máz megszilárdul, de még nem pirul meg (fehérnek kell maradnia). Hagyom kihűlni őket, mert melegen sérülékenyek.
 Kekszes fémdobozban tárolom.

A facebook oldalamon megnézheted a salzburgi, a schönbrunni és a bécsi karácsonyi vásárokon készült képeket.