2007. november 18.

Csoki imádóknak

A KeserÉdes csokibolt pályázatot hirdetett vállalkozó kedvű gasztrobloggerek számára. A legutóbbi gasztroblogger találkozón át is vettük a próbacsokikat, ki-ki kedve szerinti összeállításban. Én fehér csokipasztillákat, márványos csokiforgácsot és csokigyöngyöket választottam, melyek annyira szépek, hogy szinte kár megenni!

Hetekig halogattam a próbacsokik elkészítését, mert igazán „alkotni" akartam! Valóságos kutatómunka vette kezdetét, elolvastam az összes szakácskönyvemben fellelhető csokis receptet, kutakodtam a neten és úgy döntöttem, a fehér csoki pasztillákból egy könnyű csoki mousse-t készítek, a forgácsokat meg a gyöngyöket házi készítésű bonbon, vagy csokigolyóhoz használom. Igen ám, de telt-múlt az idő és a kolleginák egyre-másra publikálták a jobbnál-jobb csokimousse recepteket, Dolce vita épp egy fehércsoki mousse-t alkotott, ezt a vonatot lekéstem, újat kellett kitalálni. Tegnap, a huszonnegyedik órában, végre megcsináltam. És mi hangzott el ma rögtön a csigareggeli után? „Anya, mikor fényképezed már le a csokikat?" Lefényképeztem, megkóstolták. A hivatalossá avanzsált „kóstoló csapat" verdiktuma: Anya, ez isteni!

Fehércsoki bomba
Hozzávalók kb 30 db golyóhoz és 24 db kosárkához:
10 dkg babapiskóta
20 dkg fehércsoki pasztilla, a KeserÉdes csokiboltból
1 kk vanilía kivonat
5 dkg márványos csokiforgács és 5 dkg csokigyöngy a KeserÉdesből
5 dkg vaj
5 dkg magas kakaótartalmú étcsoki
1 doboz (IKEA) kosárka (24 db)
24 db kesudió és 30 db mogyoró (forró, száraz serpenyőben pár percig körbekergetve, mert úgy sokkal jobb az ízük)

Azzal kezdtem, hogy feltettem úgy 3-4 újnyi vizet forrni egy olyan lábasban, amire pontosan illik egy peremes króm keverőtálam. Lényeges, hogy a keverőtál alja ne érjen bele a forrásban lévő vízbe, mert akkor megég a csoki! Amikor forrt a víz, a tálban megolvasztottam a fehér csokipasztillákat, majd belekevertem a vajat, a vanília kivonatot, összekevertem, majd összedolgoztam a babapiskótával, amit előzőleg morzsává daráltam. Amikor kicsit kihűlt, golyókat gyúrtam a masszából, mindegyik közepében egy-egy mogyorót rejtettem, a golyókat meghempergettem a csokiforgácsban, ettől „borzas” lett a kinézetük, majd mindegyiket „megkoronáztam” egy-egy csokigyönggyel.

A maradék masszát betöltöttem a kosárkákba, mindegyikbe egy-egy kesudiót rejtettem és másnap reggelig a hűtőben várakoztak és dermedtek. Ma reggel a kosárkák tetejét olvasztott étcsokiba mártottam és őket is egy-egy csokigyönggyel díszítettem.

  Csoki imádóknak (mint az én kóstoló brigádom) ideális édesség, nekem kicsit tömény lett a végeredmény. Legközelebb a fehércsoki-babapiskóta páros helyett marcipán masszával is kipróbálom.
Egy szép dobozban, a kosárkák saját kapszlijában ideális gasztroajándék!

Update: a recept a fent említett pályázaton az édesség kategória győztese lett!