2011. december 29.

Átlényegült paszternákpüré


Eltelt a Karácsony.
24.-én 16 kenyeret sütöttem kemencében, vacsorára jól elfáradtam, de boldogan ültem asztalhoz, mert barátaink, családi körben, a kenyeremet szelték a Szentesti vacsorához. Jómagam a hagyományos erdélyi töltött káposztán kívül mást nem is kívántam, pedig volt halászlé (ÉP főzte), meg gesztenyés pulyka, Nagylány kérésére.
25.-én sem készítettem olyan fogásokat, melyek nevét csak három sorban lehet leírni, egyszerű, de annál finomabb ebédünk volt: konyakos kacsamájkrém, karfiol leves, pezsgős kacsacomb, párolt lilakáposzta, meg paszternák püré. A süteményekről Édesanyám gondoskodott, volt vagy 8 fajta, de erről majd legközelebb. 26.-án morzsa-partyztunk a sógornőimmel, sok minden nem maradt, csak némi paszternák püré, amit másnap hasznosítottam, mert ételt nem dobunk ki. Inkább átalakítjuk. Pitét, vagy szuflét mindenki szívesebben eszik, mint újramelegített paszternák pürét…

Szóval, megdinsztelek egy fej aprított hagymát meg 2-3 szelet bacont (vagy kevés kolbászt), nem kell zsírjára sütni, inkább csak melegedjen fel, a bacon, vagy kolbász engedje ki a zsírját, ebben mártózzon üvegesre a hagyma. Felütök merőkanálnyi pürénként 1-1 tojást, szétválasztom, a fehérjét csipet sóval és tojásonként 2 nagy csipet sütőporral habbá verem. A paszternák pürét elkeverem a tojások sárgájával, a sült baconos (kolbászos) hagymával, reszelt sajttal (vagy kis kockákra aprított mozzarellával), majd kivajazott, réteslappal kibélelt piteformába, vagy kivajazott, kukoricadarával lisztezett szuflé formába töltöm, megpöttyözöm fekete olajbogyóval és betolom pirulásig a 200 fokra előmelegített sütőbe (kb 25-30 percre).
Szuflé formában langyosan, piteformában langyosan vagy hidegen, szeletelve tálalom.


Ha tetszett a bejegyzés és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a blog facebook oldalát, ITT megteheted. Instagramon is követhetsz.